دسته :
اخبار

گزارش روز چهارم هفته استارتاپ تهران ۲۰۱۸


تکپین – روز چهارم هفته استارتاپ ها در محل صندوق نوآورى و شكوفايى با موضوع “بلاکچین” برگزار شد.

 

سخنران اول روز بلاک چين آقاى داوودی، مشاور، معمار ارشد نرم‌افزار، با موضوع “بلاکچین را چگونه برای مادر‌بزرگمان توضیح بدهیم” بودند و سعی بر این بود که مفاهیم بلاکچین را به زبان ساده آموزش دهند.

مثال هایی درباره ارزش پیدا کردن طلا درگذشته را بیان کردند و همچنین شباهت آن را با بیت کوین در دوره کنونی مطرح نمودند و به نظر ایشان بیت کوین همان روند طلا را برای با ارزشمند شدن طی خواهد کرد. در ادامه درباره استفاده از مفاهیم معادلات ملکی در فناوری بلاکچین صحبت شد.

در بخش بعدی برنامه آقای قاضی، مدیرعامل شرکت دوناب ارتباط، به همراه آقای داوودی بازی بلاکچین را برگزار کردند و با ایجاد یک زنجیره انسانی و استخراج کوین سعی کردند با درگیر کردن شرکت‌کنندگان در مسابقه، مفاهیم را به شکل بهتری منتقل کنند. همچنین در انتها با ارزش گرفتن کوین ساخته شده در مسابقه نحوه ارزش مند شدن کوین را منتقل کردند.

بعد از صرف ناهار به طور موازى در ٢ سالن سخنرانى ها ادامه پيدا كردند.

سالن اول كه با موضوع Bussines in Depth در حال برگزاری بود که آقاى ياشار راشدى، معمار و توسعه دهنده نرم افزار و سردبیر رادیو بلاکچین، در خصوص ICO صحبت كردند. در ابتدا تاريخچه اي از بلاک چين و اتريوم گفته شد و نكات جالبى مطرح شد كه ميتوان به اين كه بيت كوين چه مشكلى را حل می‌كند و رمزنگارى هاى متقارن و نامتقارن و نكات مرتبط هر كدام اشاره کرد.
در ادامه در خصوص راه حل Double Spend صحبت شد كه ميتوان به روش POW و ماينينگ و همچنين ايجاد انگيزه براى ماينرها با جايزه دادن به آن ها اشاره كرد.
در انتها بيشتر در خصوص ICO صحبت شد و اينكه چه زمانى از ICO استفاده مى شود كه آقاى راشدى در صحبت هايشان به ٣مورد اشاره كردند:
١. هر زمان كه مشكل Trust يا اطمينان مطرح مى شود.
٢.هر زمان كه نياز به انجام پروژه اى هست كه با سرورهاى متمركز غيرممكن است.
٣.عمدتا پروژه هاى اوپن سورس- پروژه هاى متن بسته در ICO شانسى ندارد.

سخنران بعدى اين سالن آقای قاضی بودند که به معرفی پروتکل استلار پرداختند که از 1 سال پیش تلاش کردند با مهندسی معکوس شبکه استلار را که یک شبکه جهانی می باشد به صورت داخلی ایجاد کنند. در این برنامه مفاهیم پایه شبکه استلار را مطرح کردند که چه امکانات و ساختاری دارد و کاربرد آن را توضیح دادند همچنین درباره ی اجزا و زیرساخت های آن صحبت شد.

در ادامه درباره نحوه درآمدزایی از شبکه استلار و همجینن درباره فرآیند ها و الگوریتم های ریاضی صحبت شد.

یکی از مهم ترین مزایای این شبکه Exchange  غیر متمرکز آن است و باتوجه به شرایط کنونی بسیار می تواند به اقتصاد کشور کمک کند تا نیازمند دیگران نباشیم.

همان طور که گفته شد در روز چهارم از هفته استارتاپ ها بعد از ناهار برنامه در دو سالن ادامه پیدا کرد که در سالن دوم با موضوع  Technical in Depth در ابتدا آقای یاسر مرادی، معمار نرم افزار – مدیریت فنی تیم Bit Framework، و آقای داوودی درباره بعد فنی بلاکچین صحبت کردند و اصولی که میباست رعایت شوند را بیان کردند و همچنین به قوانینی که حتما باید نوشته شوند اشاره کردند.

همچینین آقای افشین علیزاده، مدیر فنی تیم‌های نرم‌افزاری، درباره بلاکچین در کلاد صحبت کردند و خدمات و امکاناتی که در اختیار ما می توانند قرار بگیرند.

در برنامه آخر نیز آقای محمد جواد خلیلیان، توسعه دهنده نرم افزار، و آقای حسین بابایی، توسعه دهنده وب، درباره Decentralized Application  صحبت کردند. در ابتدا ویژگی های این اپلیکیشن ها را مطرح نمودند و زیرساخت ها و راهکارهای موجود را توضیح دادند و به صورت مختصر هر کدام از این راهکارها را شرح دادند. در انتها یک پروژه عملی را توضیح دادند که با پرسش و پاسخ همراه بود.

 

اشتراک گذاری :

پست های مشابه