دسته :
مقالات

۶ زن کارآفرین ایرانی حوزه ICT که باید بشناسید

زنان زیادی هستند که از ابتدای شکل گیری اکوسیستم استارتاپی ایران در این حوزه فعالیت کرده اند. در ابتدای شکل گیری این اکوسیستم در کشورمان بانوان کمتری حضور فعال داشتند، اما با گسترش روزافزون آن شاهد استارتاپ های زیادی هستیم که توسط یک خانوم رهبری میشوند.

اگرچه شاهد محدودیت هایی برای آنان هستیم، اما خوشبختانه روزبروز شرایط کار برای زنان کارآفرین ایرانی در حوزه فناوری آسانتر میشود.

با نگاه بر رویداد های استارتاپی ایران، می توانیم شاهد حضور و تعامل بیشتر بانوان در صحنه فناوری ایران باشیم. هر ساله تعداد زیادی رویداد استارتاپ ویکند در شهر های مختلف برگزار میشود که مشاهده میشود تعداد کثیری از شرکت کنندگان آن بانوان هستند. همچنین در رویداد اخیر استارتاپ جاده ابریشم ۲۰ درصد بناینگذارآن استارتاپ های شرکت کننده خانوم بودند که آمار قابل توجهی است.

رویداد استارتاپ ویکند مد و تکنولوژی

همچنین یکی از رویداد هایی که زنان نقش پررنگی در آن داشتند رویداد استارتاپ ویکند مد و تکنولوژی بود که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد که در آن اکثر شرکت کنندگان بانوان بودند.

شما میتوانید مطلبی که وبسایت فوربس با همین موضوع منتشر کرده بود را اینجا بخوانید.


اگرچه تعداد کارآفرین های زن روز به روز در حال گسترش میباشد ولی این ها تنها ۶ تا از کارآفرینان موفق میباشند:

 

آسیه حاتمی
آسیه حاتمی

آسیه حاتمی : او فارغ التحصیل رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه امیرکبیر تهران می باشد و همچنین او مدیر اجرایی شرکت ایران تلنت میباشد. ایران تلنت یکی از بزرگترین وبسایت های کارجویی ایران میباشد که در سال 1382 راه اندازی شد. این سرویس کاریابی هم اکنون بیش از 500 هزار از متخصصین ایرانی را پوشش می دهد.

 

 

 

گلرخ بهری
گلرخ بهری

گلرخ بهری: او فارغ التحصیل رشته مدیریت MBA با گرایش مدیریت بازاریابی از موسسه آموزش عالی آزاد بهار میباشد. او هم بنیانگذار مهربانه، سیستم تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) برای فعالیت‌های اجتماعی، می باشد. آن ها این سیستم را با این هدف بنا کردند که حتی اگر شما توانایی پرداخت هزار تومان را دارید مطمئن باشید که آن صرف ساختن دنیایی بهتر در کنار مردم خیر دیگر می شود.

 

 

 

لنا وفایی
لنا وفایی

لنا وفایی : او هنگامی که 18 سال داشت به ونکوور کانادا مهاجرت کرد و مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی ژئوتکنیک اخذ کرد. سپس به نیویورک مهاجرت کرده و در رشته معماری تحصیل کرد. او علاقه خود را در کاوش شهر ها را نیز در همین شهر و در حین تحصیل خود کشف کرد. در سال 1394 او استارتاپ خود، پیاده، را راه اندازی نمود که با استفاده از اپلیکیشن و وبسایت آن کاربران می توانند به اطلاعات جامع و کاربردی در ارتباط با اماکن مختلف شهر تهران من جمله فرهنگی، هنری و .. دست پیدا کنند.

در سال 1396، پیاده به عنوان یکی از 4 استارتاپ منتخب رویداد استارتاپ جاده ابریشم برگزیده شد.

 

نازنین دانشور
نازنین دانشور

نازنین دانشور : او مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه امیرکبیر تهران در رشته فناوری اطلاعات کسب کرده است. او سپس به کشور آلمان نقل مکان کرد و به کار در آن جا مشغول شد. پس از گذراندن چند سال در آن جا، او به ایران برگشت و به ساخت یک سرویس تحویل مواد غذایی علاقه مند شد. او اکنون بنیانگذار و مدیرعامل تخفیفان، یکی از بزرگترین بستر های تخفیف گروهی در ایران می باشد.

 

 

 

نیکو نیکنام
نیکو نیکنام

نیکو نیکنام : او فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. او سابقه 5 سال کار در حوزه چاپ و طراحی را نیز داراست. او تجربه آزاد کاری در حوزه طراحی گرافیک و وبسایت و همچنین تجربه کار در شرکت های چاپ متعددی را دارد. او استارتاپ خود ، نیک پرینت، را در سال 1394 شروع کرد. نیک پرینت خدمات چاپ آنلاین و بسته بندی را به کسب و کار ها ارائه می دهد.

 

 

 

تبسم لطیفی
تبسم لطیفی

تبسم لطیفی : وی فارغ التحصیل رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه شریف میباشد و همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را از همین دانشگاه در رشته مدیریت کسب و کار اقص کرد. او به منظور تحصیل از خرم آباد به تهران مهاجرت کرده است. او موسس مامانپز می باشد که شبکه ای از آشپز ها در خانه را شامل میشود. این زنان خانه دار غذای خانگی پخته و روزانه به دست مشتریان خود می رسانند.

 

 

 


این ها فقط 6 زن کارآفرین بودند که توانستند به تلاش و پشتکار خود کسب و کار خود را راه انداخته و به موفقیت دست پیدا کنند. قطعا زنان کارآفرین دیگری نیز وجود دارند که خوشحال میشیم آن ها را در شبکه های اجتماعی تکپین به ما معرفی کنید.

اشتراک گذاری :

پست های مشابه