دسته :
اخبار

ایده کست یک ساله شد + گزارش سومین رویداد ایده کست

 

سومين رويداد ايده كست با حضور مهمان برنامه ،هادى فرنود، و جمعى از علاقه مندان حوزه استارتاپى در دانشگاه اميركبير برگزارشد.

در این رويداد ،همراه با مهمان و حضار به بررسى و گفتگو در ارتباط با موضوع “چگونه تيم تشكيل دهيم يا هم بنيان گذار پيدا كنيم ؟” پرداختيم و سعى كرديم تا سوالات علاقه‌مندان و پيچيدگى هاى اين مسئله به بحث گذاشته شود.

در این رویداد که در سالن کتابخانه شهید صبوری دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد، ۳۵ نفر از شرکت‌کنندگان و مهمانان حضور پیدا کردند.

در سومین رویداد ایده کست سعی شد روند تعاملی کردن رویداد پی گرفته شود و مهمانان در حین بحث قادر بودند سوالات و مباحث خود را با مهمان برنامه مطرح کنند. همین روند تعاملی بودن برنامه باعث شد تا سوالات اکثر شرکت کنندگان بدون نیاز به اختصاص وقت زیاد برای بخش پرسش و پاسخ، در طی بحث جواب داده شود.

مبحث تیم سازی و پیدا کردن هم بنیانگذار یکی از پرچالش ترین مباحث در ایجاد و رشد یک استارتاپ می باشد که سعی شد با هماهنگی مهمان و جلسات قبلی مهمترین سوالات و نکات از دل این بحث در آمده و با شرکت‌کنندگان در میان گذاشته شود.


نکته دیگری که باعث شد سومین رویداد ایده کست جلوه خاص تری پیدا کند همزمان شدن آن با جشن ۱ سالگی ایده کست بود.

ایده کست در اردیبهشت ۱۳۹۶ شکل گرفت. در ابتدا تمرکز ایده کست بر روی برگزاری گفتگو های زنده و تصویری به صورت هفتگی و با حضور متخصصین حوزه استارتاپی در اینستاگرام و لحظه‌نگار بود که به ۱۰ هزار بار به صورت تصویری و ۱۰ هزار بار به صورت صوتی دیده و شنیده شد. با رشد مخاطبین و با هدف تعامل بیشتر با جامعه استارتاپی از دی ۹۶ تصمیم به برگزاری رویداد های کوچک با حضور علاقه‌مندان این حوزه گرفته شد.

بعد از گذشت ۴ ماه و برگزاری ۳ رویداد، هدف ایده کست برگزاری رویداد های با کیفیت تر و منظم تر در تابستان امسال میباشد که امید است با کمک و حضور اکوسیستم رو به رشد استارتاپی ایران به این هدف برسد.


از جمله سوالاتی که در این رویداد پاسخ داده شد و در ارتباط با آن بحث شد:

  • تجربه های گذشته مهمان برنامه، هادی فرنود، در این حوزه
  • از کجا میشود با افراد جدید آشنا شد؟
  • آیا صرفا داشتن هم‌بنیانگذار فنی برای یک تیم مهم میباشد؟
  • کی باید به فکر استخدام یک فرد باشیم؟
  • مراحل و سید بندی های استارتاپ ها چیست؟
  • آیا گسترش تیم باعث بوجود آمدن چالش در سرمایه گذاری خواهد شد؟
  • فرهنگ و گوناگونی تیم در یک استارتاپ چقدر مهم می باشد؟
  • نحوه تقسیم سهام در بین اعضا و هم‌بنیانگذاران تیم چگونه است؟

 

در صورتی که شما نتوانستید در رویداد حضور یابید، می توانید با مشاهده ویدیو های این رویداد که در حال تدوین میباشد و بزودی منتشر خواهد شد جواب سوال های بالا را از زبان هادی فرنود ببینید و بشنوید.

ویدیوی رویداد منتشر شد‌: https://www.aparat.com/v/yuD3L

همچنین شما میتوانید عکس های رویداد سوم را در این لینک مشاهده کنید. برای ارتباط با ما و دنبال کردن ایده کست شما میتوانید از راه های زیر اقدام کنید:

به امید دیدار در رویداد های تابستانه ایده کست!

وبسایت برنامه: ideacast.ir  | کانال اطلاع رسانی برنامه: t.me/ideacast

 

اشتراک گذاری :

پست های مشابه