دسته :
مقالات

معرفی استارتاپ های ایرانی که فعالیت بین المللی دارند

 

استارتاپ های ایرانی در طول سالیان گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اند و به شرکت های بزرگی در حوزه خود تبدیل شده اند.

اما در میان این استارتاپ ها بعضی از آن ها پا را فراتر از مرز های کشور گذاشته اند و فعالیت های بین المللی را نیز در پیش گرفته اند. در این مقاله به معرفی این استارتاپ ها و نحوه عملکردشان در بازار های خارجی می پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید:

۱- تسکولو : نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین برای شرکت‌ها

تسکولو یک نرم افزار برای ارتباط و همکاری آنلاین است که مدیریت کارها و پروژه‌ها، مدیریت تیم، زمان‌های کاری و چت گروهی رو در یک جا ترکیب کرده تا شما بتوانید پیشرفت کار را مشاهده کنید و تیمتان بتواند با خیال راحت و به سادگی به کارش رسیده و خروجی بیشتری داشته باشد.

فعالیت های بین المللی : تسکولو در کشور های اروپایی و همچنین همسایه مانند تاجیکستان فعالیت دارد. همچنین سیستم پرداخت دلاری برای استفاده کاربران خارجی فعال میباشد. از جمله شرکت های خارجی که از تسکولو برای مدیریت پروژه های خود استفاده می کنند می توان Infogr.am و Cyber Agent را نام برد.


۲- ایونت باکس : سامانه مدیریت همه منظوره رویدادها

ایونت باکس یک پلت فرم آنلاین است که به برگزار کنندگان کمک می کند تا بتوانند رویدادها، نمایشگاه ها، کنفرانس ها، همایش ها، کارگاه های آموزشی، کلاس ها و هرگونه فعالیت گروهی خود را برنامه ریزی و برگزار کنند.

تمرکز ایونت باکس بر روی ارائه خدمات SaaS به کنفرانس های بین المللی از جمله ارائه وبسایت و اپلیکیشن موبایل، ثبت نام و صدور بلیت آنلاین، ارسال مقالات و داوری، نظرسنجی، جمع آوری اطلاعات و سایر خدمات فنی است.

فعالیت های بین المللی : ایونت باکس فعالیت های بین المللی خود را در بیش از ۱۴ کشور من جمله چین، کانادا، آلمان، استرالیا، امارات، متحده عربی و .. دنبال می کند و تا کنون توانسته به بیش از ۶۰۰ کنفرانس، نمایشگاه و رویداد خارجی خدمت رسانی کند. این استارتاپ همچنین توانسته با همکاری شرکت EVVNT، به بیش از ۲۰۰۰ رویداد در قاره های اروپا و آمریکا خدمت رسانی داشته باشد.

در پی ارائه خدمات بین المللی به نمایشگاه های بین المللی و گسترش خدمات در سطح جهانی، در سـال ۲۰۱۶، مـدیرعـامـل ایونـت بـاکس برنـده جـایزه NGL Grant از سـازمـان جـهانی یوفی شـد.


۳- اتباکس : پلتفرم ساخت رزومه

اتباکس یک شبکه‌ی منسجم از رزومه‌ها، نمونه‌کارها، شرکت‌ها و فرصت‌های شغلی است که برای انتشار نمونه‌کارها و پروژه‌ها ساده‌ترین راه را، به کاربران پیشنهاد می‌دهد به طوریکه در این فضا می‌توان رزومه خود را ساخت و آن را با یک کلیک برای فرصت‌های شغلی در شرکت‌های مختلف فرستاد.در این وب‌سایت هنرمندان و متخصصان، می‌توانند نمونه‌کارها و پروژه‌های خود را در اتباکس در معرض دید قرار دهند و شرکت‌ها و تیم‌ها صفحه‌ اختصاصی خود را داشته‌باشند تا شرکت و اعضای گروهشان را معرفی و آگهی‌های استخدام خود را منتشر کنند.

فعالیت های بین المللی : در زمینه بین المللی، اتباکس به کاربران خارجی این امکان را می دهد که رزومه دلخواه خود را ساخته و آن را به اشتراک بگذارند. آن ها همچنین قادرند با استفاده از درگاه پرداخت دلاری موجود در اتباکس اکانت حرفه ای خریداری کنند. به گفته هم بنیانگذار اتباکس ،حامد نعمتی، از ۳۴ هزار کاربر فعال اتباکس حدود ۳.۴ هزار کاربر (تقریبا ۱۰ درصد) آنها خارجی هستند.


۴- دیوار : بزرگترین نیازمندیها و پایگاه خرید و فروش بی‌واسطه

دیوار از سال ۱۳۹۲ با هدف خرید و فروش بدون واسطه‌ی آنلاین آغاز به کار کرد. در دیوار به آسانی می‌توانید نیازمندی‌هایتان را بر اساس محله دسته‌بندی کنید و نزدیک‌ترین‌ها را بیابید. در دیوار کاربران مستقیماً با هم تماس می‌گیرند و هیچ واسطه‌ای در این میان وجود ندارد، پس دقت فرمایید که در خرید و فروشِ شما دیوار هیچ دخالتی ندارد و کاربران باید خودشان جنبه‌های مختلف امنیتی را در نظر بگیرند.

فعالیت های بین المللی : چندی پیش دیوار فعالیت های بین المللی خود را با راه اندازی دیوار افغانستان شروع کرد. خدمات دیوار در افغانستان فعلاً در دو شهر هرات و کابل در دسترس قرار گرفته است اما انتظار می رود در صورت استقبال، به شهر های دیگر افغانستان نیز گسترش یابد.


۵ – رکوردیوم : اپلیکیشن ظبط صوت و نوت برداری بر روی گوشی های آیفون

کوردیوم یکی از قوی ترین اپلیکیشن های ضبط صدا می باشد که توسط  تیم ایرانی پیچک نوشته شده و عرضه شده است.  نکته اصلی در این نرم افزار این است که شما می توانید روی لحظه های مختلف از صدایی که در حال ضبط شدن است تگ و کامنت بنویسید.

فعالیت های بین المللی : رکوردیوم از هنگام انتشار، در بیش از ۵۳ کشور در بین ۱۰ اپلیکیشن برتر قرار گرفته است. تاکنون نقد و بررسی ها و مقالات زیادی در سطح دنیا درباره ایده و کاربرد این نرم افزار نوشته شده است.

 

آیا استارتاپ دیگری را نیز می شناسید که به صورت بین المللی در حال خدمت رسانی باشد؟ با ما در ارتباط باشید تا به این لیست اضافه شوند.

اشتراک گذاری :

پست های مشابه