دسته :
اخبار

گزارش استارتاپ ویکند بلاک چین تهران ۲۰۱۸


تکپین – استارتاپ ویکند با موضوع بلاک چین روز های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد.

 

بلاک چین تهران یک رویداد آموزشی-تجربی بود که در 3 روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار شد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، متخصصان کسب و کار، دانشجویان، عاشقان استارت‌آپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم آمدند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ی خود را اجرا کرد.

 

در روز اول ۳۰ شرکت کننده ایده های خود را با حضور بر روی استیج رویداد در ۱ دقیقه مطرح کردند. در ادامه ایده ها بر روی مقوا های جدا نوشته شدند و همچنین نیرو های مورد نیاز هر ایده نیز در زیر متن ایده نوشته شد.

 

سپس شرکت کنندگان با چسباندن استیکی نوت های کوچک علاقه خود را به هر ایده نشان دادند. در پایان با توجه به رای‌گیری عمومی صورت گرفته ۱۰ تیم برتر انتخاب شد و این تیم ها فرصت حضور و تیم سازی در روز های آخر این رویداد را پیدا کردند.

در روز دوم تیم ها از ساعت ۸ صبح جمع شدند و شروع به کار کرند. از طراحی پلن این دو روز تا صحبت درباره ایده و مشکلات آن. از ظهر ۵ شنبه (روز دوم) منتور های حاضر در این رویداد که می‌توان به خانم تینا تعویذی، مدیرعامل شرکت امین رای و آقایان مهران داودی، مشاور، معمار ارشد نرم‌افزار، بهزاد صادقی، مشاور و تولید نرم افزار، محمد رامین کمیلیان، موسس آوا انجل، رامین خطیبی، مشاور و راهبر طراحی محصول، مهیار ختک، عضو تیم شرکت سرمایه گذاری ایراتل ونچرز، مهران استادرحیمی، مشاور معماری سازمانی و منابع انسانی، یاشار راشدی، معمار و توسعه دهنده نرم افزار و سردبیر رادیو بلاکچین اشاره کرد.

 

در طول روز منتور ها با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته توسط آندری کاسمین مونتیو، تسهیل کننده رویداد، بین تیم ها پخش شده، ایده های آن ها را شنیده و نظرات خود را اعلام کردند. بعد از ظهر سپس این خود تیم ها بودند که وظیفه داشتند با توجه به نیاز های برنامه نویسی یا کسب و کاری از منتور ها خواهش کرده تا به آن ها کمک کنند.

 

در شب دومین روز رویداد آقای رضا غیابی، فرصت آفرين – مديرعامل مؤسسه فرصت آفرين نوآور، نکاتی چند در ارتباط با نحوه دادن یک ارائه خوب به داوران را بیان کردند و از استارتاپ ها خواستند تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند.

همچنین امیررضا محمدی، برگزار کننده رویداد، و همچنین مهیار ختک در یک سخرانی یک ساعته به توضیحاتی در ارتباط با آماده سازی پیچ های استارتاپ ها پرداختند. آن ها روند ۰ تا ۱۰۰ یک پیچ خوب را با آوردن اسلاید ها و مثال هایی توضیح دادند.

در آخر روز نیز آقای علیرضا خدایی، برگزار کننده رویداد، صحبتی جدی با استارتاپ ها در ارتباط با روند برگزاری رویداد های استارتاپ ویکند داشتند تا استارتاپ ها بتوانند بهترین بهره را از ساعات باقی مانده ببرند.

 

در روز سوم و آخر این رویداد، استارتاپ ها چند ساعتی وقت داشتند تا بر روی ارائه های خود کار کنند. در ساعت بعد از ناهار تیم ها در دو گروه تقسیم شده و به دادن ارائه های آزمایشی به منتور ها پرداختند. آن ها همانند ارائه پایانی ۵ دقیقه برای ارائه داشتند و در پایان منتور ها نظرات خود را در ارتباط ارائه ها گفتند. همچنین حدود ۵۰٪ تیم ها ارائه های آزمایشی و پایانی خود را به زبان انگلیسی دادند و این به افزایش اعتماد به نفس و بهره وری ارائه شان کمک شایانی کرد.

در ساعات باقی مانده ارائه دهنده های هر تیم به تمرین ارائه خود و همچنین دیگر اعضا به تکمیل طراحی پرزنتیشن ها پرداختند.

 

 

مراسم اختتامیه و پایانی رویداد راس ساعت ۵ در سالن آمفی تئاتر دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر با حضور داوران مسابقه پایانی آقایان فرداد زند، موسس مشاور امین، مجید زمانی، مؤسس و مدیرعامل کیان، و مسعود خرقانی، معاون فناوری اطلاعات شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، شروع شد.

 

ساعت اول این مراسم با معرفی و سخنرانی تیم برگزاری رویداد، توضیحات جامع در ارتباط با تاریخچه استارتاپ ویکند و همچنین آماری در ارتباط با رویداد های استارتاپ ویک و ویکند تهرا ن ۲۰۱۸ برگزار شد.

سپس نوبت به ارائه های پایانی رسید. ۱۰ تیم فرصت داشتند تا ارائه های خود را در ۵ دقیقه بدهند و همچنین ۳ دقیقه زمان برای پرسش و پاسخ با داوران در نظر گرفته شده بود.

 

 

تیم های ارائه دهنده :

 

زنجیره هنر ایران: پلتفرمی بر بستر بلاک چین برای هنرمندان برای ارتباط مستقیم با بازار جهانی.

 

دورتو: پلتفرم گردشگری بر بستر بلاک چین – هدف، سهیم کردن مشتریان و گردشگران در درآمد به دست آمده از به اشتراک گذاری اطلاعات گردشگری.

 

هوم چین: خرید آنلاین و هوشمند املاک بر بستر بلاک چین.

 

هِلت چین: گرفتن آنلاین جواب آزمایش از آزمایشگاه ها و ارسال آن برای بیمار.

 

پاسپورتر: پلتفرم احراز هویت بر بستر بلاک چین با استفاده از رمزنگاری انتها به انتها.

 

سَپ چین: پلتفرم پیشرفته تبلیغات آنلاین بر بستر بلاک چین.

 

بلاک هوم: جذب سرمایه با استفاده از توکنایز کردن پروژه های ساختمانی.

 

اسمارت اکو: اکوسیستم بین کسب و کار ها با استفاده از قرارداد های هوشمند.

 

سایان: پلتفرم حسابداری بر بستر بلاک چین.

 

نسخینو: حذف نسخه ی پزشک بعد از تشخیص پزشک بر بستر بلاک چین.

 

در پایان این رقابت ها دو تیم بلاک هوم و اسمارت اکو رتبه سوم مشترک را کسب کردند، تیم سایان رتبه دوم و رتبه اول نیز به استارتاپ نسخینو رسید.

اشتراک گذاری :

پست های مشابه