دسته :
اخبار

گزارش اولین همایش فریلنسینگ: فریلند


تکپین – اولین همایش فریلنسینگ در ایران (فریلند) در تاریخ پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۹۷ در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

 

در این همایش شاهد سخنرانی ها، کارگاه‌هایی برای آموزش اصول فریلنسینگ و پنل گفت و گو درباره مزایا و مشکلات رایج فریلنسرها بودیم. علاوه بر این، بخشی نیز به گفت و گو درباره فریلنسینگ برای توان‌یابان اختصاص یافت.

در کنار همایش، نمایشگاهی نیز با حضور ۳۰ استارتاپ من جمله اتباکس، هیروکت و زرین پال برگزار شد تا افراد علاقه‌مند به فریلنسینگ بتوانند مهارت‌ها و امکانات مورد نیاز خود را از آن‌ها دریافت کنند.

 

بیش از ۵۵۰ نفر شرکت‌کننده در این رویداد حاضر شدند که نیمی از این افراد از خارج استان گیلان آمده بودند و همینطور ۱۴۵۰ نفر رویداد را بصورت آنلاین دنبال می‌کردند.

 

۸ ارائه، ۵ کارگاه و یک پنل در ارتباط با مزایا و مشکلات فریلنسینگ در طول روز برگزار شد. ارائه کنندگان عمدتا از مدیران و موسسان کسب و کارهای شناخته شده یا فریلنسرهای شناخته شده در کشور بودند.


می‌توانید خلاصه ای از سخرانی های انجام گرفته را در زیر بخوانید:

 

در ابتدا کاوه یزی فرد، مدیر دفتر نوآوری شهری، گزیده سرگذشت خود را از گذشته تا کنون بیان کرد و از تجربیات خود در طی سال های گذشته صحبت کرد و اینکه چگونه تجربه زیادی در طول این سالیان با کار کردن در محیط های مختلف، از خصوصی و نیمه خصوصی گرفته تا محیط های دولتی، کسب کرده است. وی همچنین در ارتباط با نحوه شناخت خودمان و راه های پی بردن به خود واقعی‌مان صحبت کرد.

 

در سخنرانی بعدی ایمان داوودیان، مدیر فضای کار اشتراکی زاویه، در ارتباط با ویژگی های زندگی یک فریلنسر صحبت کرد. و اینکه یک فریلنسر چه چالش هایی را با خود حمل می کند. وی همچنین به بررسی ویژگی های یک محیط کاری مناسب برای یک فریلنسر پرداخت و ویژگی فضاهای کار اشتراکی را برای فریلنسر ها شبکه متخصصان موجود در آن دانست.

 

در کارگاه اول نیز مسیح مقدم، طراح تجربۀ کاربری، در ارتباط با عشایر دیجیتال صحبت کرد و اینکه این افراد چه کسانی هستند و چگونه کار می کنند. او همچنین تفاوت های فریلنسر ها را با دیجیتال نومد ها (عشایر دیجیتال) بیان کرد.

 

همچنین مصطفی لامعی، متخصص طراحی و اجرای استراتژی دیجیتال، در ارتباط با پرسونال برندینگ صحبت کرد. وی به بیان راه و روش داشتن یک برند شخصی معتبر، که تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یک فریلنسر دارد، را بیان کرد.

 

جادی میرمیرانی، موسس گرداننده کیبرد آزاد، در یک سخنرانی ۲۰ دقیقه ای، توضیح داد که برای داشتن درآمد آنلاین به چه مهارت هایی نیاز داریم. وی به نگذشتن از خط قرمز ها برای یک فریلنسر و اهمیت داشتن قدرت “نه” گفتن اشاره کرد.

در ادامه سخنرانی هایی توسط محمد رشیدی، موسس فرانش، مسعود یوسف نژاد، موسس و مدیر زومیت، الهام غفارزاده، مسئول آموزش در پونیشا، علی حاجی محمدی، موسس همیار وردپرس و ژاکت، با موضوعات “ارتقا مهارت فردی”، “فریلنسینگ محتوا”، “نحوه انجام مذاکره” و “راه‌های مدیریت زمان” انجام شد.

میلاد نوری، موسس پونز، نیز در آخر بخش‌هایی از تجارب خود را از ده سال سابقه فریلنسینگ و کمک‌هایی که این سبک از زندگی کاری وی کرده بود را ارائه داد.

 

همچنین کارگاه های “قیمت گذاری روی پروژه های آنلاین”، “چطور در شروع فریلنسینگ آنلاین موفق شوم” و “افزایش راندمان و درآمد فریلنسینگ ترجمه” نیز توسط نیما نور محمدی، مدیر توسعه کسب و کار در پونیشا، حامد تکمیل، مدیر پارسکدرز و مهران ضیابری، هم‌بنیان‌گذار استارتاپ ترجمیار برگزار شد.

 


پنل آخر این روز در ارتباط با مشکلات و مزایا فریلنسینگ با حضور متخصصین این حوزه، سحر سبحانیفر، فریلنسر تصویرگر، مسیح مقدم، موسس و مدیر وب‌رخ، مانی قاسمی، موسس و مدیر دیجیاتو، محمدرضا رحمانی، از رند و نی‌نی سایت، الهام ریحانیان، فریلنسر برنامه‌نویس و به میزبانی آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست، برگزار شد.

 

در این پنل مهمانان درباره تجارب خود به عنوان فریلنسر و همچنین تجارب کار با فریلنسرها صحبت کردند. همچنین درباره چالشها و فرصت های فریلنسینگ برای افراد دارای معلولیت صحبت شد. در طول پنل به سوالات شرکت کنندگان که از طریق توییتر پرسیده می‌شد نیز توسط مهمانان جواب داده شد.

در پایان و در اختتامیه رویداد، تیم اجرایی همایش که بیش از ۲۰ نفر را شامل می‌شد پس از سخنرانی پایانی نیما نور محمدی بر روی صحنه آمد و از آن ها تقدیر به عمل آورده شد.

اشتراک گذاری :

پست های مشابه