دسته :
اخبار

دومین رویداد ایده کست با موضوع چالش های حقوقی استارتاپ ها برگزار شد


دومین رویداد ایده کست با حضور جمعی از فعالان و علاقه مندان حوزه استارتاپی در شتاب دهنده دیموند برگزار شد.
در این رویداد که با محوریت مسائل حقوقی استارتاپ ها برگزار شد به بحث و گفتگو با مهمان برنامه سید احسان علوی، وکیل حوزه استارتاپی، پرداختیم.
در این رویداد سعی کردیم از همان اول با متفاوت کردن چینش صندلی ها بحث را جمع محور کنیم و از روش کلیشه ای پرسش و پاسخ با مهمان برنامه بپرهیزیم.
با توجه به حضور افراد فعال و صاحبان استارتاپ های مختلف این امر میسر شد و بحث و گفتگو از همان ابتدا حول مشکلات و چالش های عینی افراد شکل گرفت.
ما در ابتدا به تعریف استارتاپ و سپس تعریف استارتاپ ها از دید حقوقی پرداختیم. پرسیدن این سوال باعث ایجاد سوال های متفاوت در ذهن شرکت کننگان شد و از دل این سوالات ما توانستیم بحث را پیش ببریم.

از بحث های جذاب این رویداد بحث مالکیت معنوی بود که شرکت کنندگان در ارتباط با انواع مالکیت های معنوی (من جمله نرم افزار) سوالات و بحث های خود را مطرح کردند. مبحث بعدی، امور ثبتی (ثبت برند، ثبت نرم افزار، شرکت و ..) بود که به جای پرداختن مستقیم به این بحث سراغ تعریف برند،شرکت، استارتاپ و تفاوت های آن ها رفتیم و سپس به امور ثبتی آن ها پرداختیم.

این بحث ها بیش از ۲ ساعت به طول انجامید و ما در طول این مدت توانستیم اکثر سوال های شرکت کنندگان را پاسخ دهیم. به علت کمبود وقت این بحث ها ادامه نیافت اما سعی داریم با فراهم ساختن امکان گفتگوی زنده، دقایقی نیز به سوال های کاربران وبسایت و کانال و همچنین تکمیل بحث های رویداد بپردازیم.


اولین رویداد ایده کست در سال جدید، فروردین ماه و با موضوع تیم‌سازی و نحوه پیدا کردن هم‌بنیانگذار برگزار خواهد شد. شما هم اکنون میتوانید سوالات خود را با این موضوع در فرم زیر بپرسید تا با مهمان برنامه در میان گذاشته شود:

به امید دیدار در سومین رویداد ایده کست در سال جدید!

وبسایت برنامه: ideacast.ir  | کانال اطلاع رسانی برنامه: t.me/ideacast

اشتراک گذاری :

پست های مشابه