دسته :
مقالات

گزارشی از فصل اول ایده کست

اوایل اردیهشت سال ۱۳۹۶ بود که امکان پخش زنده به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شد. به این فکر افتادم که از این قابلیت استفاده کرده و گفتگویی هفتگی و کوتاه با متخصصان حوزه کارآفرینی و تکنولوژی ترتیب دهم. قسمت اول این برنامه با حضور و کمک فرخ شهابی روز ۱۲ ام اردیبهشت پخش شد. در فصل اول سعی شد موضوعات مختلف مربوط به دو حوزه کارآفرینی و تکنولوژی مورد بررسی قرار گیرد. از جمله موضوعاتی که در این فصل درباره آن ها صحبت شد آزادکاری، هوش تجاری، دستبرد فکری، مزایای پرینس ۲ و اسکرام و همچنین منابع انسانی در استارتاپ ها بود.

همچنین در اواسط فصل اول ایده کست، ۲۳-امین دوره نمایشگاه الکامپ نیز برگزار شد که سعی کردیم با بیش از ۵۰ استارتاپ گفتگو کرده و از مشکلات آن ها مطلع شویم. ویدیو گفتگو با ۲۰ استارتاپ منتخب نیز در لیست پخش الکام استارز ۹۶ در کانال آپارات ما موجود می باشد.

همچنین پس از اتمام نمایشگاه که به مدت ۳ روز برگزار شد گزارشی از وضعیت استارتاپ های الکام استارز ۱۳۹۶ نیز در وبلاگ تکپین + ایده کست منتشر کردیم.

 

مهمانان این فصل فرخ شهابی نژاد، رضا غیابی، حسن نوری، محمد عربگری بودند که افتخار میزبانی از آن ها را داشتیم.

در ابتدا فعالیتی مستمر در کانال تلگرام و اینستاگرام برنامه داشتیم اما پس از گذشت چند ماه نیاز بر داشتن وبسایتی رسمی احساس شد . از اهداف طراحی وبسایت اطلاع رسانی قسمت های جدید، دسترسی به قسمت های قدیمی، دسترسی به کانال های ارتباطی و گذاشتن فرم تماس بود. همچنین از مهمترین اهداف ما برای ساخت وبسایت ایجاد ایمیل رسمی برنامه بود، چون برای دعوت از بعضی مهمان ها نیاز به ارسال ایمیل رسمی بود.

 

از جمله ایراداتی که به فصل اول میتوان گرفت نداشتن خط مشی بود که بر اساس آن موضوعات انتخاب شوند.

در فصل دوم سعی خواهد شد که برنامه نظم بیشتری پیدا کرده و با توجه به تجربیاتی که در این ۱۰ قسمت بدست آوردیم ساعت پخش برنامه نیز به ۵ شنبه صبح ، که به نظرمان مخاطبان بیشتری حضور دارند، منتقل خواهد یافت.

همچنین در نظر گرفتیم در فصل جدید طبق یک خط موضوعی پیش برویم که برای این فصل به موضوعاتی در ارتباط با حل مشکلات  استارتاپ ها خواهیم پرداخت .

تعداد قسمت های فصل دوم نیز همانند فصل اول ۱۰ قسمت خواهد بود و همچنین سعی خواهد شد مهمان های متنوع تری برای این فصل انتخاب شود.

فصل اول ایده کست +۵ هزار بازدید کلی داشته است.

 

آمار بازدید فصل اول:

فصل اول علاوه بر شبکه های اجتماعی و پیام رسان تلگرام و اینستاگرام از ۳ کانال اصلی پخش شد.

آپارات برای نسخه ویدیویی، شنوتو برای نسخه صوتی و لحظه نگار برای پخش زنده در کناراپلیکیشن اینستاگرام. هر کدام از این ۳ شبکه به ترتیب ۲، ۲ و ۱ هزار بازدید کننده داشتند که در مجموع فصل اول ایده کست +۵ هزار بازدید داشت.

 

اطلاع از شروع فصل دوم و یا دسترسی به قسمت های قبلی ایده کست :

وبسایت برنامه: ideacast.ir  | کانال اطلاع رسانی برنامه: t.me/ideacast

اشتراک گذاری :

پست های مشابه